Zgodność z normami
Kołnierz przyłączeniowy napędu/dźwigni spełnia wymogi normy ISO5211 dla bezpośrednio instalowanych dźwigni, przekładni ślimakowych, napędów pneumatycznych oraz elektrycznych – żadne jarzmo bądź adapter nie są wymagane. Umożliwia to bezproblemowy montaż na instalacji, redukuje błędy dopasowania oraz zmniejsza całkowita wysokość armatury wraz z napędem. Spełnienie norm umożliwia montaż przepustnic PS0.25 pomiędzy kołnierzami PN25 wykonanymi zgodnie z EN1092-2, DIN2634 oraz
ASME B16.5 (klasa 300).
Obustronna szczelność
Konstrukcja centryczna z miękkim uszczelnieniem gwarantuje dwukierunkowe szczelnie zamknięcie (zerowy przeciek). Ta cecha
ułatwia montaż na instalacji, zerowy przeciek pozwala na zastosowanie z powodzeniem przepustnic PS0.25 w aplikacjach gazowych i
powietrznych.
Dysk
Konstrukcja dysku zwiększająca jego grubość i sztywność tworzy z przepustnic PS0.25 niezawodną armaturę do odcinania medium przy ciśnieniu roboczym 25bar. Opływowy kształt dysku zwiększają wartości przepływu względem klasycznych konstrukcji oraz minimalizuje straty zwiększając natężenie.
Krawędzie dysku mające kontakt z siedliskiem zostały obrobione sferycznie oraz wypolerowane w celu zapewnienia zmniejszenia wartości momentów oraz pewniejszego uszczelnienia, a także zwiększając żywotność siedliska.
Konstrukcja „suchego” trzpienia
Alternatywnie dla materiałów odpornych na korozję, przepustnica PS0.25 jest wyposażona w system „suchego” trzpienia. W tym przypadku standardowy materiał trzpienia jest chroniony przed kontaktem z korozyjnym czynnikiem poprzez pokrycie elastomerową warstwą ochronną.
Zredukowane momenty
Precyzyjnie wykonany dysk, ciasno pasowane siedlisko oraz polerowana powierzchna uszczelniająca dysku umożliwiają zredukowanie momentu do niewielkich wartości, zwiększając łatwość obsługi oraz redukując koszty związane z napędami.
Pełen Przelot
Konstrukcja pełnoprzelotowa zwiększa wartości przepływu oraz minimalizuje straty podczas pracy.
Trzpień Anti-Blow
Dzięki niezawodnemu systemowi anti-blow trzpień pozostaje na swoim
miejscu w przypadku awarii trzpienia. Zgodnie z różnymi połączeniami dysku i trzpienia przepustnicy zostały zaprojektowane dwa rodzaje zabezpieczenia anti-blow.
Łożyskowanie Trzpienia
Wykorzystanie łożysk ze stopu brązu w celu zachowania własności
samosmarowności, odpowiadających jednocześnie za pochłanianie siły
przenoszonej z napędu i stanowiąc wsparcie dla trzpienia.
Uszczelnienie elastomerowe
Korpus w pełni wyłożony wewnątrz elastomerem jest całkowicie odizolowany od medium eliminując niepotrzebny kontakt. Dzięki takiemu rozwiązaniu materiał korpusu nie musi być odporny na korozję ze strony medium umożliwiając zmniejszenie kosztów.